Over ons

Iedere werkdag bouwen aan betekenisvolle relaties in het MKB met verrassend vindingrijke adviesdiensten en -producten door kennis, ervaring en lef.

0 +
AANTAL ONDERNEMERS
0
JAAR SINDS 1946
0 +
JAAR ERVARING

Wij bouwen aan onze relaties met klanten en richten ons niet alleen op de cijfers. In een betekenisvolle relatie ben je Open, Doortastend en Empathisch. Dat zijn onze kernwaarden. Een ODE aan de zaak noemen we dat. Gevraagd en ongevraagd betrokken bij jou en jouw onderneming. De betekenis wordt gemeten aan de hand van de diepte van de sporen die ze achterlaten. Wat is bijvoorbeeld jouw definitie van groei? We zijn uit op zichtbare en meetbare resultaten van en voor jou. Jaarlijks stemmen we met iedere ondernemer een OASE af. Wat is jouw financiële situatie bij Overlijden, Arbeidsongeschiktheid, Stoppen met werken of Echtscheiding?

Laten we eens bij het begin beginnen

Ga je mee terug in de tijd? Van Asselt bestaat sinds 1946.

Klik hier
Previous
Next

Onze vindingrijke medewerkers

Laten we eens bij het begin beginnen

1946
Accountants & Belastingadviseurs sinds 1946
Net na de Tweede Wereldoorlog is dhr. Van Asselt begonnen met een accountantskantoor op Traaij 211 te Driebergen, boven de kruidenierswinkel. Mevrouw Van Asselt vertelt over de beginperiode: "Mijn ouders hadden een winkel aan de Traaij. In de oorlog waren er onderduikers uit Brabant bij ons. Eén van hen is gebleven: dat was mijn man." Van Asselt was accountant voor ongeveer alle bedrijven aan de Traaij en het kantoortje (de slaapkamer) was al snel te klein net als het huis aan de Willem van Abcoudelaan, waar Van Asselt verder ging.
1946
Het volgende adres werd de Prins Hendriklaan
De heer Buitenhuis kwam als compagnon het team versterken. Het volgende adres werd de Prins Hendriklaan. Daar gaf Van Asselt les in de garage; bij Van Asselt konden ondernemers een middenstandsdiploma halen! Mevrouw Van Asselt: "Ik was blij dat we naar de Buzziburglaan verhuisden. Het was erg koud aan de Prins Hendriklaan, we hadden daar alleen een paar kolenkachels. De lessen voor het middenstandsdiploma werden ondergebracht bij de heer Kok. Het was voor mijn man te veel." Buitenhuis stapte rond 1973 uit de zaak, nadat Van Asselt al eerder verhuisde naar de Sperwerkamp, waar het kantoor tot aan juli 2001 zat.
1979
In 1979 namen Elenbaas en Wijnen de zaak over van Van Asselt
De heer Wijnen is één van de oudgedienden. Hij vertelt: "De boekhouding deden we met de hand. We hadden van de brede boeken met 14 kolommen. In de jaren tachtig zijn we overgegaan op boekhoudmachines. Nu is het natuurlijk een en al computers. Dat heb ik mij niet meer eigen gemaakt. In 1979 namen Elenbaas en ik de zaak over van Van Asselt. Hij was een sociaal betrokken man, met hart voor de zaak en voor zijn personeel.
1979
1997
In 1997 kwam Wilco Frens het team versterken
Elenbaas heeft de overgang naar de computers wel 'meegemaakt', net als de rest van het personeel. In 1997 kwam Wilco Frens het team versterken. Er waren toen ongeveer tien werknemers. Frens is registeraccountant en werkt bij de Belastingdienst en Fiscale inlichtingen en opsporingsdienst. Zijn komst betekende nog meer kennis en service voor de klant. In 1999 is Wilco Frens mede-eigenaar geworden. Tot 2004 werkte hij samen met Elenbaas, die toen helaas vrij plotseling overleed. Wijnen is in 1997 uit de maatschap gestapt om van zijn pensioen te genieten. De groei van het kantoor ging gestaag door. In 2000 verhuisde Van Asselt naar het lege ABN Amro kantoor aan de Hoofdstraat in Driebergen.
1997
2004
In 2004 is Eelco toegetreden
2004
2006
In 2006 bestond 'Van Asselt Accountants & Belastingadviseurs' zestig jaar
Dat moest gevierd worden! Alle relaties kregen een avond wijnproeven aangeboden. Het kantoor heeft een groot aantal relaties opgebouwd in die zestig jaar. Wilco Frens: “Er werken nu bijna vijftig mensen op onze kantoren. Het is geweldig leuk om dit samen met mijn compagnon Eelco van Garderen te mogen begeleiden. Het advieswerk is enorm toegenomen, daarmee maken we vooral het verschil. Betrokken, betrouwbaar, professioneel en meedenken als ondernemer; wat kost het en wat brengt het op! Altijd op zoek naar toegevoegde waarde en de positieve verrassing, hetzij fiscaal, hetzij bedrijfseconomisch. Ook disciplines als mediation/conflictbemiddeling hebben we in huis.
2006
2009
Uitbreiding naar locatie Scherpenzeel
2009
2015
2015: Verhuizing naar het Oude Postkantoor - Driebergen
Tijd voor een nieuwe locatie na zoveel jaar aan de Hoofdstraat 182 in Driebergen. Door de groei was het al nodig om bij de overburen te kamperen op nr. 151, dus werd de beslissing gemaakt om over te gaan naar een groter pand. De keuze viel op het oude postkantoor aan de Hoofdstraat 146. De enorme verbouwklus was het waard, want de nieuwe kantoortuin werd licht en zuurstofrijk. En als je dan toch bezig bent, kun je het maar beter meteen goed doen. Zo kwam ook het nieuwe logo en de wijziging in de naam: Van Asselt adviseurs & accountants.
2015
2018
2018: Nieuwe locatie Amersfoort
De A van Asselt ging verder dan Driebergen en Scherpenzeel. Amersfoort leek een passende plek. Villa Vindingrijk werd de nieuwe naam van de kantoorvilla aan Laan 1914 nummer 41-43. Het idee: rust en ruimte creëren voor ondernemers binnen een inspirerend business park om creatieve samenwerking te stimuleren. Met heel wat pijn en moeite werd de klus geklaard.
2018
2019
Wijnand 49 jaar in dienst
Je kan het geloven of niet, maar Wijnand heeft bijna 50 jaar lang mogen genieten van de Asseltjes om hem heen. Na een hartelijk afscheid mocht hij gaan genieten van zijn welverdiende pensioen. Nu zijn we benieuwd wie de volgende is die het zo lang vol gaat houden!
2019

Samen geschiedenis schrijven?