Klantpodium: Complementair

Complementair is een groothandel in onder meer eindejaarsgeschenken, bedrijfskleding, relatiegeschenken en signing. Ons doel is om onze klanten in staat te stellen om via onze producten en diensten, een positieve bijdrage te leveren aan de wereld. Dit doen wij door: impactvolle producten en diensten onze prioriteit te geven, vraag en aanbod met elkaar te verbinden, altijd origineel en flexibel te zijn en het onmogelijke mogelijk te maken.

Wat onze organisatie bijzonder maakt?

Buiten het aanbieden van impactvolle producten en diensten is er een extra aspect dat Complementair uniek maakt, en wat bij ons de nadruk heeft. Namelijk de wijze van sociaal ondernemen. Complementair is een echt familiebedrijf en ziet iedereen ook als familie. Sinds het begin werkt de dochter van eigenaar Marriëtte in de zaak. Zij heeft een verstandelijke beperking. Tijdens de groei van het bedrijf is er altijd een plek geweest voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Op dit moment hebben tien van de zestien mensen die het hele jaar werken een afstand tot de arbeidsmarkt.

Waarom ben je ondernemer geworden?

De voornaamste reden voor Marriëtte van Wagensveld om Complementair over te nemen van de toenmalige eigenaar, was de handicap van haar dochter Sharon. Wat als Sharon van school is, dacht Marriëtte. Komt zij dan te werken bij een sociale werkvoorziening? Zo’n kwetsbaar meisje? Marriëtte wilde haar graag een veilige werkplek bieden.

Wat zou je andere ondernemers graag mee willen geven?

Vandaag de dag is vrijwel iedere organisatie zich bewust van zijn of haar impact op de omgeving. Belangrijke trends hierin zijn onder meer de energietransitie en verantwoord consumeren en produceren. Echter, we kunnen alleen samen deze duurzame slag doormaken. Wij vragen ondernemers en organisaties dan ook te kijken naar hun sociaal maatschappelijke impact en diversiteit te omarmen. Diversiteit zorgt namelijk juist voor een toename aan ideeën, creativiteit en respect binnen iedere organisatie.

Waarom doen jullie zaken met Van Asselt?

Wij zijn via ons netwerk bij Van Asselt terecht gekomen toen wij op zoek waren naar een nieuwe accountant. Eentje die met ons meedenkt als een volwaardig partner. Dit hebben wij in Van Asselt gevonden. Het contact ervaren wij als erg prettig en het schakelen gaat snel. Van Asselt denkt mee als er nieuwe ontwikkelingen zijn – fiscaal gezien – en laat ons altijd tijdig weten wanneer zaken opgepakt moeten worden. Daarnaast loopt nu ruim een jaar ook de salarisadministratie via Van Asselt. Dit gaat geheel digitaal waarbij werknemers ook digitaal toegang hebben tot hun loonstroken die direct in de administratie worden verwerkt, ideaal.

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on print
Share on email