5 tips om efficiënter te werken met Basecone

Al doende leert men. Dit geldt ook in het werken met administratieve pakketten zoals Basecone. Wij merken dat Basecone voor klanten een gebruiksvriendelijke en efficiënte applicatie is, met name voor het snel boeken van facturen. Om nog efficiënter je administratie te kunnen voeren willen we je graag een aantal tips meegeven waarmee je eenvoudig meer tijd kan besparen. Hieronder vijf praktische tips waar je meteen mee aan de slag kan!

Tips om minder tijd kwijt te zijn met boeken:

  1. Vul belangrijke gegevens in bij het aanmaken van een crediteur. Dit is o.a. het Kamer van Koophandel nummer, het btw-nummer en het IBAN-nummer. Zo verhoog je bij een volgende factuur de kans op automatische herkenning. Ook tijdens het boeken van facturen op bestaande crediteuren, kun je de crediteurengegevens altijd nog aanpassen d.m.v. de zwarte knop achter de leveranciersnaam.
  2. Werk bij het veld ‘factuuromschrijving’ zoveel als mogelijk met standaard labels. Sla de boekingsregel vervolgens op zodat deze omschrijving de volgende keer met boeken automatisch naar voren komt (bekijk hier de link).
  3. Vraag zoveel mogelijk facturen van leveranciers op via de e-mail. Deze kun je dan via ‘regels’ in je e-mailsoftware automatisch laten doorsturen naar jouw Basecone-omgeving!
  4. Met de knop boek- en boekingsregels opslaan zorgen we ervoor dat de administratie consistent is en het bespaard tijd met het invullen van omschrijvingen en grootboekrekeningen. Gebruik deze knop dus vooral!
  5. Maak gebruik van sneltoetsen om verschillende acties uit te voeren (bekijk hier de link).

 

Meer praktische tips en tricks van Basecone vind je hier.

Benieuwd hoe efficiënt jouw omgeving is ingericht? Neem contact op met onze partners van bottleneck-it! Dan kunnen we samen actiegericht de efficiency van je omgeving verhogen en je tijd en kosten besparen.

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on print
Share on email