Klantpodium De Schildkamp

Wat doen jullie precies?

De Schildkamp is een viersterren hotel en meeting center die alle gasten een verwachting plus één beleving faciliteert op het gebied van gastvrijheid.

Voor wie is De Schildkamp interessant?

De Schildkamp is met name de zakelijke partner voor zowel één als meerdaagse bijeenkomsten, trainingen en seminars. In de vakantieperiodes een fantastische uitvalsbasis voor meerdaagse wandel- en fietstochten door de Betuwe.

Waarom zou deze doelgroep bij jullie moeten langskomen? Wat maakt jullie onderscheidend?

Wij zijn zoals wij dat zeggen “binnengewoon bijzonder” aangezien het bij ons net even wat meer is dan alleen een hotel met meeting rooms. Zo hebben wij een binnenbos waarin teambuildings en outdoor oefeningen gedaan kunnen worden. Deze kunnen vervolgens rond het kampvuur geëvalueerd worden. Ook beschikken wij over bowlingbanen, indoor padelbanen, een escaperoom, een grand-café en niet te vergeten onze Brasserie Dirk met een spraakmakende menukaart met veel aandacht voor vegetarische en veganistische gerechten naast regionale vleesgerechten.

Jullie hebben recent de keuze gemaakt om een pand over te kopen. Voor welke keuzes stonden jullie tijdens dit traject? En wat heeft de doorslag gegeven om ervoor te gaan?

Eigenlijk hadden wij dat voor de coronacrisis willen doen. Doordat we door een zeer onzekere periode moesten gaan, hebben wij dit even uitgesteld. Na corona zagen wij een enorme opleving. Wij hadden de coronacrisis goed doorstaan en we hadden geen restschulden of andere grote financiële verplichtingen. Tijdens de daaropvolgende energiecrisis ontstond de noodzaak voor het verduurzamen van ons pand. Dit kreeg dan ook prioriteit op zowel langer termijn als korter termijn. Dit om economisch rendabel te blijven. De verhuurder waarmee wij een goede relatie hadden, zat niet te wachten op de nodige investeringen en wij wilden zelf geen zonnepanelen leggen op het dak van iemand anders. Voor de continuïteit was het dus een goed moment voor de overname van het vastgoed.

Hoe heeft Van Asselt jullie tijdens dit proces bijgestaan?

Er was al een goede relatie met Van Asselt. Zij hebben ons ook bijgestaan tijdens de overname van de exploitatie en financiering van de bijbehorende inboedel. Wij hebben de keuze gemaakt om niet zelf direct met de verkopende partij om de tafel te gaan maar dit geheel uit handen te geven aan Wilco Frens. De expertise die Van Asselt in huis heeft op dit specifieke gebied en de plezierige omgang zonder het zakelijk belang uit het oog te verliezen, is een kunst die zij beheersen.

Hoe zijn jullie bij Van Asselt terecht gekomen en wat maakt jullie samenwerking tot een succes?

Via een bevriende relatie ben ik indertijd tijdens de eerdere overname van de exploitatie met Van Asselt in contact gekomen. Vanaf het eerste ogenblik gaven zij mij vertrouwen en werd ik op de   complexe financiële zaken die dit met zich meebrengen goed ontzorgt.

Wat ik in het bijzonder op prijs stel, is dat van Asselt ook heel veel oog heeft voor de emotie en het menselijke aspect wat bij overnames altijd een belangrijke rol heeft. Van Asselt verzorgt tot op de dag van vandaag uiteraard ook onze boekhouding/jaarrekening en salarisadministratie waarbij het contact (onder andere vanwege de korte lijntjes) met iedereen plezierig verloopt.

Deel dit bericht