Al 75 jaar vindingrijk

Zonder jou waren we er niet gekomen, dat staat vast. Want het vertrouwen van onze klanten haalt al jaren het beste in ons naar boven, het meest vindingrijke.

Accountants & Belastingadviseurs sinds 1946
Net na de Tweede Wereldoorlog is dhr. Van Asselt begonnen met een accountantskantoor op Traaij 211 te Driebergen, boven de kruidenierswinkel. Mevrouw Van Asselt vertelt over de beginperiode: "Mijn ouders hadden een winkel aan de Traaij. In de oorlog waren er onderduikers uit Brabant bij ons. Eén van hen is gebleven: dat was mijn man." Van Asselt was accountant voor ongeveer alle bedrijven aan de Traaij en het kantoortje (de slaapkamer) was al snel te klein net als het huis aan de Willem van Abcoudelaan, waar Van Asselt verder ging.
Het volgende adres werd de Prins Hendriklaan
De heer Buitenhuis kwam als compagnon het team versterken. Het volgende adres werd de Prins Hendriklaan. Daar gaf Van Asselt les in de garage; bij Van Asselt konden ondernemers een middenstandsdiploma halen! Mevrouw Van Asselt: "Ik was blij dat we naar de Buzziburglaan verhuisden. Het was erg koud aan de Prins Hendriklaan, we hadden daar alleen een paar kolenkachels. De lessen voor het middenstandsdiploma werden ondergebracht bij de heer Kok. Het was voor mijn man te veel." Buitenhuis stapte rond 1973 uit de zaak, nadat Van Asselt al eerder verhuisde naar de Sperwerkamp, waar het kantoor tot aan juli 2001 zat.
In 1979 namen Elenbaas en Wijnen de zaak over van Van Asselt
De heer Wijnen is één van de oudgedienden. Hij vertelt: "De boekhouding deden we met de hand. We hadden van de brede boeken met 14 kolommen. In de jaren tachtig zijn we overgegaan op boekhoudmachines. Nu is het natuurlijk een en al computers. Dat heb ik mij niet meer eigen gemaakt. In 1979 namen Elenbaas en ik de zaak over van Van Asselt. Hij was een sociaal betrokken man, met hart voor de zaak en voor zijn personeel.
In 1997 kwam Wilco Frens het team versterken
Elenbaas heeft de overgang naar de computers wel 'meegemaakt', net als de rest van het personeel. In 1997 kwam Wilco Frens het team versterken. Er waren toen ongeveer tien werknemers. Frens is registeraccountant en werkt bij de Belastingdienst en Fiscale inlichtingen en opsporingsdienst. Zijn komst betekende nog meer kennis en service voor de klant. In 1999 is Wilco Frens mede-eigenaar geworden. Tot 2004 werkte hij samen met Elenbaas, die toen helaas vrij plotseling overleed. Wijnen is in 1997 uit de maatschap gestapt om van zijn pensioen te genieten. De groei van het kantoor ging gestaag door. In 2000 verhuisde Van Asselt naar het lege ABN Amro kantoor aan de Hoofdstraat in Driebergen.
In 2004 is Eelco toegetreden
In 2006 bestond 'Van Asselt Accountants & Belastingadviseurs' zestig jaar
Dat moest gevierd worden! Alle relaties kregen een avond wijnproeven aangeboden. Het kantoor heeft een groot aantal relaties opgebouwd in die zestig jaar. Wilco Frens: “Er werken nu bijna vijftig mensen op onze kantoren. Het is geweldig leuk om dit samen met mijn compagnon Eelco van Garderen te mogen begeleiden. Het advieswerk is enorm toegenomen, daarmee maken we vooral het verschil. Betrokken, betrouwbaar, professioneel en meedenken als ondernemer; wat kost het en wat brengt het op! Altijd op zoek naar toegevoegde waarde en de positieve verrassing, hetzij fiscaal, hetzij bedrijfseconomisch. Ook disciplines als mediation/conflictbemiddeling hebben we in huis.
Uitbreiding naar locatie Scherpenzeel​
2015: Verhuizing naar het Oude Postkantoor - Driebergen
Tijd voor een nieuwe locatie na zoveel jaar aan de Hoofdstraat 182 in Driebergen. Door de groei was het al nodig om bij de overburen te kamperen op nr. 151, dus werd de beslissing gemaakt om over te gaan naar een groter pand. De keuze viel op het oude postkantoor aan de Hoofdstraat 146. De enorme verbouwklus was het waard, want de nieuwe kantoortuin werd licht en zuurstofrijk.
2015: Opening Hoofdstraat 146
Als je dan toch bezig bent, kun je het maar beter meteen goed doen. Zo kwam ook het nieuwe logo en de wijziging in de naam: Van Asselt adviseurs & accountants.
2018: Nieuwe locatie Amersfoort
De A van Asselt ging verder dan Driebergen en Scherpenzeel. Amersfoort leek een passende plek. Villa Vindingrijk werd de nieuwe naam van de kantoorvilla aan Laan 1914 nummer 41-43. Het idee: rust en ruimte creëren voor ondernemers binnen een inspirerend business park om creatieve samenwerking te stimuleren. Met heel wat pijn en moeite werd de klus geklaard.
Wijnand 49 jaar in dienst
Je kan het geloven of niet, maar Wijnand heeft bijna 50 jaar lang mogen genieten van de Asseltjes om hem heen. Na een hartelijk afscheid mocht hij gaan genieten van zijn welverdiende pensioen. Nu zijn we benieuwd wie de volgende is die het zo lang vol gaat houden!
1946
1979
1997
2004
2006
2009
2015
2015
2018
2019

Sinds 1946 vindingrijk partnerschap met ondernemers

Vindingrijkheid is er om te delen en betrokkenheid is de basis van een goede relatie. Laat een persoonlijk en vindingrijk berichtje achter voor ons als kantoor, de directie of specifiek voor jouw contactpersoon bij Van Asselt. 

 

11 reacties

  1. Beste Directie en medewerkers van van Asselt, van Harte Gefeliciteerd met jullie 75 jarig bestaan, wat een tijd en dat gaat niet als je zaken niet goed afhandelt. Mijn hele familie is vanaf het begin bij uw kantoor betrokken, diverse medewerkers meegemaakt. De boekhouder, zoals het bij mij thuis genoemd werd, maakte nogal indruk op mij. Toen ik eenmaal zo groot was dat ik op de keukentafel met de boekhouder mee kon kijken (zo ging dat toen) had dat beroep al mijn belangstelling. Mijn vader zag dat en zei vele malen tegen mij ”je moet boekhouder worden”, hij zag waarschijnlijk alleen de mooie kanten daarvan t.o.v. zijn hardwerkende beroep. Boekhouder ben ik nooit geworden, de techniek trok toch meer mijn aandacht. Wel heeft van Asselt Accountants mijn zaken op voortschrijdende wijze behandeld vanaf het moment dat ik zover was dat en er IKB aangifte gedaan moest worden. In een later stadium heeft van Asselt Accountants mijn zaken naar volle tevredenheid behartigd toen ik klein zelfstandige werd.
    Die 75 jaar is niet voor niets bereikt, dan moet je toch veel betekend hebben voor je klanten. Ga zo door, op naar de 100 jaar!
    B.v.d.B te C.

  2. Beste Wilco Frens,
    Van harte met dit mooie resultaat.
    Al lang gelden ben ik door de heer Elenbaas aangenomen als boekhouder bij Restaurant Darthuizen te Leersum en Soest en de Hoeken in Wijk bij Duurstede.
    Ook heb ik nog parttime als assistent gewerkt op het kantoor in Driebergen, een mooie tijd.
    Het allerbeste voor de toekomst.
    Ab Middelhoven

  3. Van harte gefeliciteerd met dit mooie jubileum,dat jullie met jullie team van fijne medewerkers mogen genieten van deze mooie dag!!
    Dank voor alles wat jullie de afgelopen jaren voor ons betekend en gedaan hebben.
    Groet Job en Saskia

  4. Wat een mooie mijlpaal voor een organisatie. Op naar de 100 jaar en de koninklijke titel. Ik hoop daar nog een een leuk deel van jaren in mee te beleven samen met ons supergezellige salaristeam. Is vandaag de precieze dag? Dan is het “bijna ontbijt op bed” welke de directie vanochtend kreeg aangeboden wel heel toepasselijk. Ga zo door. Groetjes Heidi

  5. Beste Arjan, Diana, Vincent en collega’s,

    ik geloof dat veel in het leven voorbestemd is. Om die reden ben ik eind 2019 de samenwerking met jullie aangegaan, op een moment dat niemand enig vermoeden had van wat 2020 ons ging brengen. Dit kan geen toeval zijn, wat had ik dit afgelopen jaar zonder jullie gemoeten. De steun, de adequate reacties, de support, de kennis; het is onontbeerlijk gebleken. Ik wens jullie en alle mensen op het kantoor nog vele gelukkige jaren en kijk uit naar de vele mooie jaren voor ons. Van harte gefeliciteerd met deze mijlpaal!
    Namens Ultimate Promotion Partners Europe en Ultimate Performance Projects B.V.
    Eveline van Gemert

  6. ‘If you always do what you always did, you will always get what you always got’.

    Beste Wilco en medewerkers,
    Van harte gefeliciteerd met dit jubileum.
    In jullie professie moet je permanent veranderen en bijblijven.
    Aanpassen aan wat de tijden vragen, dus het bovenstaande is misschien een motto voor jullie.
    Succes komt niet vanzelf – kennelijk hebben jullie iets goed gedaan.
    Ga zo door, met raad en daad paraat. Daar hebben we goede ervaringen mee.
    Dan kunnen wij ons met andere dingen bezighouden – ontzorgen noemen we dat tegenwoordig.
    Veel succes in jullie nieuwe kwart-eeuw!

  7. Beste Wilco, Roel, Miranda en alle andere medewerkers,

    75 jaar Van Asselt. Misschien wel een leeftijd die in de toekomst voor ons pensioen zal gelden. Als dat zo is, hoop ik nog vele jaren van jullie diensten en expertise gebruik te mogen maken. Vanaf de overname, tot op de dag van vandaag betrokken, deskundig, allert, bovenal betrouwbaar en zoals van jullie geleerd; “De oplossing is het probleem niet!” Graag mag De Schildkamp nog veel oplossingen met jullie tegemoet zien. Op naar de 100 jaar!
    Namens Team Schildkamp, Rachel Klaare.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.