SLIM subsidie

Goed voor je mensen zorgen betekent meer dan alleen een maandsalaris. Veel werknemers vinden ontwikkelmogelijkheden erg belangrijk in hun werk. Dit beïnvloedt ook hun keuze van werkgever. Een leerrijke werkomgeving kan je als werkgever creëren door aandacht te geven aan de ambities, kennis en vaardigheden van je personeel. De SLIM-subsidie is een kans om je te helpen dit optimaal in te richten. Op deze manier heb je direct invloed op het succes van je mensen en je organisatie!

Maak daarom gebruik van de mogelijkheid om samen met jouw mensen slimmer te ondernemen. 

Nieuwsgierig geworden?
In het artikel tref je meer informatie, bekijk ook de voorbeelden in de SLIM menukaart. Heb je interesse in het aanvragen van de SLIM-subsidie? Neem dan contact op met Aline van de Kuilen om de mogelijkheden te bespreken.

tel. 0343-516741
mail: a.van.de.kuilen@asselt.nl

Doel

De Stimuleringsregeling leren en ontwikkelen in MKB-ondernemingen (SLIM-regeling) heeft als doel om leren en ontwikkelen in het MKB vanzelfsprekend maken. Dit betekent dat er aandacht is voor de ontwikkeling van het bedrijf en de medewerkers. Het kabinet heeft hiervoor €14,5 miljoen beschikbaar gesteld.

Subsidie

De maximale subsidie bedraagt €25.000,- (voor landbouwbedrijven max. €20.000,-). De subsidiabele kosten moeten ten minste €5000,- of meer bedragen.

Activiteiten

Er zijn vier activiteiten waar je als ondernemer subsidie voor kunt aanvragen:

  1. Doorlichting onderneming met het oog op een toekomstgericht opleidings- en ontwikkelplan
  2. Loopbaan- en ontwikkeladviezen
  3. Een methode in de onderneming die werknemers in het bedrijf stimuleert hun kennis, vaardigheden en beroepshouding verder te ontwikkelen tijdens het werk.
  4. Bieden van een praktijkleerplaats in de derde leerweg

Aanvragen

De SLIM-subsidie kan aangevraagd worden in september 2021.

Let op! Begin tijdig met de voorbereidingen want bij de aanvraag dient wel een activiteitenplan en begroting te worden ingeleverd.

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on print
Share on email