Het ondernemen zat bij mij vanaf jongs af aan al in het DNA. Tijdens mijn studententijd in Delft had ik een bijbaan als artiest. In het weekend gooide ik met jongleren en liep ik op stelten, en verdiende zo als freelancer lekker bij. Doordat ik altijd weer wat anders en meer wil, liep dit uiteindelijk uit tot grote bedrijfsevenementen in India en live op tv voor de olympische spelen!
Wat wij doen?
Bij Tenderteam help ik samen met mijn team bedrijven met de winnende strategie voor inschrijven op aanbestedingen (hele grote overheidsopdrachten). Wij geloven dan ook dat elk bedrijf een aanbesteding kan winnen met de juiste aanpak. In de praktijk betekent dit dat we heel veel Plannen van Aanpak (ook wel EMVI plannen of aanbestedingsplannen) bedenken en schrijven voor onze klanten. Daarbij sparren we over de strategie van de projectaanpak, blijven we dichtbij de klantvraag en leveren we een creatieve bijdrage. Ook geven we cursussen in het schrijven van grote offertes en tenderstrategie. Op deze manier voegen we veel creativiteit en kwaliteit toe aan ons klanten, en helpen we ze echt met ondernemen!
Tenderteam tijdens corona
In de crisistijd is het bij ons juist drukker geworden. De overheid duwde bewust meer werk de pijplijn in, en haalde grote projecten naar voren, om zo deels de economie in deze crisistijd een duwtje in de rug te geven. Dit zorgde voor aanzienlijk meer werk in de branches waarin we al opereerden. Tegelijkertijd gingen sommige bedrijven bewust over naar de overheid als klant, omdat deze in crisistijd gezien wordt als een relatief betrouwbare opdrachtgever, waar een goede boterham aan verdiend kan worden. Dit alles zorgde bij ons voor steeds meer aanvragen. Zoveel dat we zelfs aanvragen moesten laten lopen. Hierom zijn wij druk gaan werken en mensen gaan opleiden om zo weer in de vraag te kunnen voorzien. Ondanks dat ons team nu is uitgebreid, zijn we daar nog steeds druk mee.
In de coronaperiode zijn we ook overgegaan op online werken. Dat betekent een plan van aanpak bedenken, schrijven, reviewen en zo steeds aanscherpen met alleen maar online sessies. We hebben dit proces opgedeeld in kleine brokjes, waarvoor we steeds zo’n 1,5 uur met specialisten van klanten brainstormen of reviewen. Dit is goed behapbaar voor iedereen. Na wat experimenteren met diverse werkvormen zijn we ook overgegaan op een online brainstormtool, een soort slim digitaal whiteboard. Dit maakte het nadeel van online sessies, dat het soms wat passiever voelt, een heel stuk kleiner. Na 1,5 jaar zo werken kunnen we ondertussen wel zeggen dat het ook prima helemaal online kan. Hoewel we wel langzaam weer overgaan op offline brainstorms, zeker met grotere groepen mensen bij belangrijke reviews.
Klant bij Van Asselt
Wij waren eerst klant bij administratiekantoor Adminit. Slim en efficiënt werken dat is ook onze stijl, en de dienstverlening van Adminit sloot hier goed op aan. We hebben ook een tijdlang gewerkt op het bedrijfsverzamelkantoor van Adminit. Doordat wij groeiden hadden we ook meer behoefte aan juridische en accountancy dienstverlening naar het draaien van de boekhouding. Toen zijn we overgestapt naar de samenwerking met van Asselt, wat ons zeker goed bevalt.