Wie zijn jullie en wat doen jullie?
Pak Het Uit is een bedrijf wat kerstpakketten en eindejaarsgeschenken verkoopt met Nederlandse producten en een stevige sociale en duurzame waardepropositie. Pak Het Uit is gestart als brainstorm voor een fictieve schoolopdracht van Wessel en is in zes jaar tijd, waarbij we in 2024 explosief zijn gegroeid, in de meest goede zin van het woord uit de hand gelopen. Ben je benieuwd? Je vindt onze website hier.
In samenwerking met Van Asselt hebben we dit jaar o.a. een BV-structuur opgezet, zijn medewerkers aangenomen en is het pand aangekocht wat we voorheen huurden. Dit was voor ons een hele onbekende fase en het is fijn om te leunen op de kennis en expertise van een accountant.
Met zijn drieën vormen we de directie vanaf de start in 2019, waarbij Wessel Blokland (commercie), Sven Luttmer (technisch) en ik (algemeen) allen een specifieke focus hebben en elkaar aanvullen. Daarnaast hebben we nu drie medewerkers in dienst.
Bij Pak Het Uit draait het niet alleen om kerstpakketten, maar om betekenisvolle impact – Kun je hier iets meer over vertellen?
Pak Het Uit wil samen investeren in waarderen en verkoopt betekenisvolle kerstpakketten met Nederlandse producten. We zijn een commercieel bedrijf met een stevige sociale een maatschappelijke waardepropositie. Zo worden de kerstpakketten ingepakt door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt of goede doelen (World Servants), worden zoveel als mogelijk kerstpakketten emissievrij bezorgd en doneren we restanten aan de voedselbank. Eind juni gaan we op voor een PSO-certificering en dit biedt mogelijkheden op het gebied van SROI en CSRD voor klanten.
Wat maakt jullie team zo bijzonder? Zijn er bepaalde waarden of kwaliteiten die jullie typeren?
Persoonlijk vind ik dat we alle drie specifieke kwaliteiten, competenties en karaktereigenschappen met ons meenemen. We accepteren en weten dit ook van elkaar en houden hier rekening mee bij het verdelen van taken en verantwoordelijkheden.
Uiteraard zorgt een samenwerking tussen drie verschillende personen naast synergie ook voor discussie of frictie, maar zonder wrijving geen glans en tot op heden vinden we elkaar altijd weer. Ik denk dat dit júíst de grootste succesfactor is tot nu toe.
Waarom moeten bedrijven bij jullie zijn voor kerstpakketten?
Bedrijven die een betekenisvol geschenk met een feel-good story willen geven aan medewerkers zijn bij ons aan het juiste adres. Naast themapakketten kunnen klanten een eigen pakket samenstellen, maken we online keuzeconcepten waar gekozen kan worden tussen pakketten, bonnen en goede doelen en hebben we dit jaar ook een unieke innovatie op basis van AI.
Uit een recent afstudeeronderzoek komen de authenticiteit van het verhaal, het enthousiasme van Wessel, de servicebereidheid en klantgerichtheid van de organisatie en het vermogen te denken in oplossing naar voren als USP’s.
Hoe zijn jullie terechtgekomen bij Van Asselt en wat zorgt ervoor dat de samenwerking een succes is?
Via een voor mij zakelijke maar voor Bob van Giesen persoonlijke relatie ben ik met mijn andere bedrijf in contact gekomen met Van Asselt. Vanaf het begin had ik een goed gevoel bij Van Asselt en specifiek de klantgerichtheid, professionaliteit en vindingrijkheid. Toen we met Pak Het Uit besloten om van VOF naar BV te gaan hebben we besloten om de samenwerking met de vorige accountant (waar we fijn mee samenwerkten maar in de privésfeer mee verbonden zijn) te beëindigen. Dat was qua relatie een moeilijke maar zakelijk de juiste beslissing. Op basis van mijn prettige ervaringen zijn we met Job Huisman om de tafel gaan zitten en was de kogel vrij snel door de kerk.
We hebben tot op heden geen spijt van de keuze en kijken uit naar de verdere samenwerking.