Navigatie
Van Asselt maakt ondernemen tijdloos

Van Asselt maakt ondernemen tijdloos

Van Asselt máákt ondernemen! Samen met onze klanten maken we ondernemen vindingrijk, creatief, beheersbaar, vreugdevol, ... En dat doen we al sinds 1946. Maak kennis met onze klanten en lees waarom ze Van Asselt al zoveel jaren trouw blijven.

2010
Rob van Eerden, ondernemer en directeur van RedGazelle Group in Nieuwegein
Accountant onder handbereik
"Wij zochten geen standaardproduct toen we in 2010 behoefte hadden aan een pragmatische accountant van hoge kwaliteit waarmee je snel kunt communiceren. Zonder al die red tape van een groot kantoor. Een snelle vergelijkende ronde bracht ons bij Van Asselt. Eelco van Garderen en zijn collega’s snappen de dynamiek van ons als IT-systeemleverancier aan grotere bedrijven. En ze blijven dicht bij de ondernemers staan. Onlangs had ik plotseling te maken met een ingewikkelde arbeidsrechtelijke situatie, waarvan ik de financiële consequenties wilde overzien. Van Asselt zette die dezelfde dag nog voor me op een rij. Dat is een accountant onder handbereik.”

2000
Roeland Smits, ondernemer en directeur van ESSENZA HOME in Amerongen
Mooie dingen ondernemen
"Op zoek naar een lokaal accountantskantoor met een persoonlijkere relatie dan die grote kantoren, zijn we bij Wilco Frens terecht gekomen. Zo halen we dezelfde hoge kwaliteit dichtbij. Met de financiële en fiscale expertise van Van Asselt als rugdekking hebben we al heel wat mooie dingen ondernomen. Wij hebben een fantastische collectie bed- en badtextiel, homewear en home accessoires en we hebben ons de afgelopen jaren ontwikkeld tot een toonaangevende wereldspeler. Hoe mooi ook, bedrijfseconomische zaken kunnen intussen knap ingewikkeld worden. Zo is de export flink toegenomen en hebben we ons buitenlandse distributiebedrijf overgenomen, diverse vestigingen geopend en soms ook weer gesloten. Dat zijn stuk voor stuk grote beslissingen waarvan je de risico’s scherp moet afwegen. Op dat pad is Van Asselt al jarenlang een betrouwbare partner gebleken.” 

1995
Peter Lamet, ondernemer en directeur van BD Totaal Organic Foodservice, Houten
Begrip en persoonlijke relatie
"Natuurlijk verwacht je van je accountant dat hij je fiscale zaken regelt en de jaarrekening opstelt. Veel belangrijker is de persoonlijke relatie en de ondersteuning die ik bij Van Asselt vind op een breed gebied van financiële keuzes – denk aan investeringen, financiering, risicomanagement en ook het verband tussen de onderneming en privézaken. Het is in al die gevallen uiterst plezierig dat de accountant zich kan verplaatsen in je drijfveren en snapt wat de ‘eigenheid’ van het bedrijf is. BD Totaal houdt zich bezig met duurzaamheid; we zijn leverancier van een groot bio-assortiment voor de horeca, de catering en de zorg. Bij ons is duurzaamheid belangrijker dan geld verdienen. Dat staat misschien op gespannen voet met het werk van financiële adviseurs, maar bij van Asselt merk ik dat er wel begrip en respect is voor onze groene idealen – misschien helpt het dat ze al ononderbroken betrokken zijn sinds de oprichting in 1995, toen de heer Elenbaas ons adviseerde. Ik moedig ze nog weleens aan om hun branchekennis verder uit te breiden en ik stel hoge eisen aan de continuïteit in het uitvoerende ‘handwerk’. Hun kennis van ons bedrijf en van onze omgeving moet goed op orde zijn. Maar de klik is er: het is toch prachtig als een accountant enthousiast wordt van je passie voor duurzaamheid?”

1989
Wim Renes, ondernemer en directeur van RAS – Renes Aluminium Staalbouw, Veenendaal
Frisse blik op de toko
"Als ondernemer ben ik uit op een objectief advies: wat kan ik in financieel opzicht doen om het bedrijf beter te laten renderen? Een techneut heeft daar een specialist voor nodig. Bij ons is dat Van Asselt. Al ruim 25 jaar deel ik de ziel en zaligheid waarmee we ons werk doen met Jan Wijnen en later met Wilco Frens. Hun frisse, andere blik op de toko heeft ons veilig door talloze ontwikkelingen heen geloodst. De professionalisering en internationalisering van ons bedrijf bijvoorbeeld – vroeger was het een cowboywereld waar iedereen sportattributen in zijn achtertuin knutselde, nu moeten we voldoen aan de strengste NEN- en Tüvnormen en leveren we alle mogelijke hardware voor sportvelden in binnen- en buitenland. Automatisering van onze administratie, met hulp van Henk Schoonhoven. En de overdracht van vader op zoon, met de waardering van de goodwill en alle fiscale aspecten van dien. Of de begeleiding van ziekteverzuim met SZamen. Dat zijn allemaal specialistische taken waar Van Asselt goed bij helpt. Dan kan ik mijn hoofd honderd procent bij het bedrijf houden.”

1988
Ron Stomp, ondernemer en directeur van Avance ICT Groep Nederland in Breukelen en Purmerend
Een heel ander gesprek
"Een accountant naast je hebben die out of the box denkt is uitermate prettig. Zo’n 27 jaar geleden, destijds bij Quality & Results, maakte ik kennis met Van Asselt. Een van hun belangrijkste services bij ons is fiscaal advies. De hoofdmoot van onze business is detachering van IT-specialisten bij grote bedrijven en in de loop der jaren zijn we flink gegroeid. In die hoedanigheid wil je ook als een serieuze gesprekspartner kunnen overleggen met bijvoorbeeld de Belastingdienst. Op zo’n moment is het fijn om een stevige accountant naast je te hebben die tegen de fiscus in durft te gaan. Dan heb je opeens een heel ander gesprek. Daarbij komt dat de relatie met een aantal specialisten bij Van Asselt heel persoonlijk is – zij begrijpen welke kant wij op willen en dat geeft je als ondernemer een heel rustig gevoel.”

1972    
Erwin Storm, ondernemer en directeur van Café-restaurant ‘De Koning van Denemarken’ in Rhenen
Uitermate goed aangeschreven
"Ik ben een echte horecaman. Mijn vak is mijn gasten een leuke avond te bezorgen – het gaat om sfeer en beleving, allang niet meer om het verkopen van producten. Dáár wil ik me mee bezighouden en ik wil ontzien worden als het om administratieve en financiële zaken gaat. Van Asselt doet dat. Daarnaast zorgt Eelco van Garderen voor goede evaluaties en advies. Mijn opa was al klant bij Jan van Asselt zelf, later adviseerde de heer Elenbaas ons en nu Eelco. Op de dagelijkse boekhouding na, doet Van Asselt álles voor ons, zowel privé als zakelijk. Ondanks de professionalisering in de branche – met moderne kassa- en controlesystemen – wil de fiscus de horeca nog weleens wat extra in de gaten houden. Dan is het fijn om een accountskantoor te hebben dat bij de Belastingdienst uitermate goed staat aangeschreven. Blijkbaar weet men dat het bij Van Asselt wel goed zit en blijven al te veel controles ons bespaard.”

1967
André Winkel, ondernemer en directeur van André Winkel Sloopwerken in Houten
Samen goed onderbouwde plannen opstellen
"Je moet de jeugd de mogelijkheid geven om hun kansen op te pakken. Zo hebben we ons familiebedrijf sinds de Tweede Wereldoorlog opgebouwd. Onze laatste specialisatie is maritieme sloopwerken, waar mijn schoonzoon mee bezig is. Bij sloopwerk komen steeds complexere zaken om de hoek kijken, zoals certificering, duurzaamheid en inspelen op overheidsbeleid. Bijvoorbeeld bij het verwijderen van asbest, of de inzet van een minder milieubelastend machinepark. Om het bedrijf rendabel te houden moet je goed onderbouwde plannen opstellen. Samen met Van Asselt zetten we dat op, al vanaf het begin. Ook bij de overname van aandelen en bedrijfsopvolging staat Van Asselt ons heel deskundig bij. Daar zijn we echt tevreden over.”

1964
Wilco de Kruif, ondernemer en directeur van Autobedrijf De Kruif te Schalkwijk
Geen zorgen en geen omkijken naar
"De zaken waar wij geen verstand van hebben worden door Van Asselt goed geregeld. Neem de subsidieregelingen die er zijn voor leerling-trajecten, de belastingen of het veranderen van rechtsvorm. Voor die dingen zouden wij in de papieren moeten duiken en daar hebben echt geen tijd voor. Hetzelfde geldt voor advies: bij twijfel vragen we altijd aan Van Asselt om mee te denken. Ik ben bijvoorbeeld onlangs in de zaak van mijn vader gekomen – alles wat daarbij komt kijken heeft Eelco van Garderen helemaal geregeld. Zo doen we al drie generaties zaken met Van Asselt en dat bewijst wel dat het goede accountants zijn. Wij zijn geen ‘lopers’: als alles goed geregeld is, is ons dat veel waard. Geen zorgen en geen omkijken naar – en bij Van Asselt is de prijs-kwaliteit altijd in orde.”

1961
Fred Linse, oud-ondernemer en -directeur van General Equipment Linse BV in Driebergen en Wijk bij Duurstede
Degelijk en toch ook creatief
"De General Equipment – het bedrijf van mijn vader – stagneerde in de oorlog vanwege onze afhankelijkheid van import uit Amerika. Maar we wisten dat vervolgens weer goed op te pakken en uit te bouwen tot een florerend import- en exportbedrijf met verstand van techniek als basis. Op een goed moment wordt ook de administratie te groot om helemaal zelf te blijven doen. Dat was het moment dat we de hulp inriepen van Jan Wijnen bij Van Asselt. De betrouwbare degelijkheid van het kantoor beviel me goed. Dat het kantoor ook creativiteit in huis had, merkten we toen het echt ingewikkeld werd met allerlei internationale zaken, verdere groei en nieuwbouw van een bedrijfspand, en nog later met de verkoop van het bedrijf en het veilig stellen van het vermogen via een keurige oplossing in het buitenland. Lang na mijn pensioen onderhoud ik het contact met Van Asselt nog altijd – en ook mijn zoon en dochter vertrouwen hun zaken al jaren toe aan Van Asselt.”

1956
Izaäk van Ekeren,
ondernemer en directeur van Symbiosum Kapitaalmanagement en Investeringen, Scherpenzeel
Vertrouwen
"Het hele leven hangt vast aan vertrouwensrelaties. Zo werk ik graag en zo’n relatie heb ik ook met Van Asselt. En onze bedrijven, de Maatschap T.G.J. van Ekeren en Zonen en sinds 2011 Symbiosum, gaan al sinds het midden van de jaren vijftig op die manier om met afnemers, met leveranciers en dus ook met onze accountant.” In financiële zaken hanteer ik bovendien twee absolute stelregels: de privacy moet gewaarborgd zijn, en je moet doen wat je belooft. Zelf werk ik ook zo, op het agrarisch bedrijf en daarnaast breng ik ondernemers en investeerders bij elkaar, we zoeken samen naar een passende structuur voor de onderneming en de financiering. Dat zijn dingen waar je eigenlijk alleen met je accountant over praat – accountants weten dingen die niemand anders weet. En voor mij is het belangrijk dat ze goed adviseren over fiscale zaken want daar heb ik nou eenmaal geen verstand van. Ik voer de regie over mijn bedrijf, maar ik kan ervan uitgaan dat onze accountant alert is en ons ideeën en mogelijkheden aandraagt. Een accountant als ondernemer die meedenkt en meevoelt als een ondernemer. Daar pik ik uit wat opportuun voor mij is. Je vrouw blijft je beste gesprekspartner, maar op dezelfde golflengte zitten met je accountant is ook wat waard.”

1946
Fons Marlet, oud-ondernemer en - directeur van Slagerij Marlet te Driebergen
Misschien wel de eerste klant:
"Het was een buurjongen van me in 1946. Tegenover onze slagerij aan de verlengde Traay zat hij ondergedoken. Voordat hij begon als accountant was Jan van Asselt ziekenbroeder en na de bevrijding trouwde hij met Trijn en begon zijn eigen zaak. Misschien waren wij wel zijn eerste klant. Eigenlijk was hij meer een vriend dan een accountant voor ons – het was vaak erg gezellig, hij was een fervent pingponger, maar als het om de boekhouding ging was hij heel zakelijk. Ik kon hem midden in de nacht bellen en hij loste ieder financieel probleem altijd voor ons op. Toen al, en daarna bij mijn bedrijfsopvolging in 1969 en de enorme groei die daarop volgde, de grote verbouwing in 1981 – zo lang we het bedrijf hadden, tot aan het regelen van de overname vijftien jaar geleden. Achteraf begrijp ik pas voor hoeveel kopzorgen een goede accountant je kan behoeden.”