Navigatie
Het woord aan

Het woord aan

We kunnen heel veel over onszelf vertellen, maar het is zeker zo leuk het woord te geven aan onze ondernemers!

In onze nieuwsbrief van oktober stelt hij zichzelf aan u voor: Teun Smit van Wine & Spirits By Teun. Lees vooral verder dan weet u waarvoor u By Teun terecht kunt!

Wie ben je?
Mijn naam is Teun Smit, eigenaar van Wine & Spirits by Teun gevestigd aan de Traaij 84 in Driebergen. Ik ben getrouwd met Helma Smit en samen wonen we sinds mei 2008 in Driebergen.

Waarom ben je ondernemer geworden?
Vanaf mijn jeugd ben ik altijd met mijn vader meegegaan op zaterdagen en in de vakanties om bij Het Witte Huis in Driebergen mee te helpen in het magazijn, in de winkel en, later, met het rijden van bestellingen, waardoor ik het ondernemerschap al van jongs af aan mee heb gemaakt. In de tussentijd ben ik aan de slag gegaan bij de Rabobank, maar toen dat eindigde ben ik me gaan oriënteren om een eigen slijterij te starten omdat het werken met mooie producten en om klanten tevreden de winkel uit te zien lopen mij veel energie geven! Van april 2004 tot november 2013 ben ik eigenaar geweest van de Gall & Gall in Driebergen en heb ik alle facetten van het ondernemerschap goed leren kennen. Omdat de franchiseformule en mijn eigen ideeën niet meer op één lijn lagen ben ik met de winkel gestopt en heb ik een aantal jaren in loondienst gewerkt als Brand Ambassador Jeneverspecialiteiten en accountmanager bij Wynand Fockink, Bols en Onder de Boompjes. Altijd is bij mij het idee blijven spelen om op een gegeven moment weer een slijterij te starten maar dan volledig onder eigen naam. Het ondernemersbloed kruipt tenslotte waar het niet gaan kan! Toen ik eind 2016 mijn ontslag kreeg, het concurrentiebeding net afliep en er een supermooi pand te huur stond kon ik er niet meer omheen: de nieuwe winkel ging er komen! De uitdaging van het ondernemerschap, zelfstandigheid, bezig zijn met mooie producten en klanten te helpen om een goede keuze te maken zijn voor mij de belangrijkste punten om weer als ondernemer aan de slag te gaan.

Wat doe je met je onderneming?
Ik ben sinds 16 juni van dit jaar gestart met een nieuw concept, namelijk de belevingsslijterij. Mijn doel is dat klanten in een huiselijke omgeving op hun gemak op zoek kunnen gaan naar een product. Een kopje koffie of thee bied ik hen daarbij graag aan. Bij het kiezen van de inrichting van de winkel is zorgvuldig gekeken hoe je een huiselijke sfeer creëert. Hierbij is gedacht aan de materialen van de inrichting, belichting, muziek en de keuze van het assortiment. In mijn winkel vind je een uitgebreide selectie aan topwijnen, een breed assortiment aan whisky, jenever en gin, maar ook kun je terecht voor Smit & Dorlas koffie en heerlijke olijfolie. In het sfeervolle proeflokaal laat ik klanten graag wijnen en gedistilleerd proeven terwijl ik ondertussen informatie over de producten geef en bijvoorbeeld wijn-spijssuggesties geef. Verder wordt het proeflokaal voor proeverijen en workshops gebruikt, maar ook kan het ingezet worden voor bijvoorbeeld een MT-meeting, vergadering van uw vereniging, etc, al dan niet gevolgd door een geheel verzorgde proeverij. De volledige catering kunnen wij verzorgen. Onze klanten kunnen zich inschrijven voor de nieuwsbrief die maandelijks uitkomt en waarin informatie over de actiewijnen aan de orde komen, data van proeverijen worden gedeeld en waarin de laatste weetjes staan. Naast de aankopen in de winkel breng ik graag uw bestelling bij uw thuis. Kijk voor meer informatie en sfeerfoto’s op www.byteun.nl.

Hoe zijn jullie bij Van Asselt terecht gekomen?
Omdat we op zoek waren naar een goede accountant hebben we, op aangeven van een collega-ondernemer, contact opgenomen met Van Asselt op het moment dat we nog in de oriënterende fase zaten.

Waarom doen jullie zaken met Van Asselt?
Tijdens het oriënterende gesprek werd ik erg hartelijk ontvangen door Bob en heb ik een goed gesprek gehad. Hierin heb ik aangegeven wat mijn voorgaande ervaringen waren en wat ik van een accountant verwacht. Bob dacht hierin goed mee en kon me zelfs al een aantal voor- en nadelen van een te kiezen rechtsvorm laten zien. De professionele maar ook informele sfeer sprak mij zo aan dat ik de belofte heb neergelegd dat als de onderneming zou starten ik graag Bob / Van Asselt als accountant wilde hebben. In de tussentijd ben ik drie maanden gestart en zijn Bob en Diana al een keer op bezoek geweest om de stand van zaken door te nemen. Deze persoonlijke aandacht, die ik ook in mijn bedrijf zo belangrijk vind, spreekt mij bijzonder aan!

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

In onze nieuwsbrief van juni stelden ze zich al voor: Michiel van de Watering, Wim Kerseboom en Alexander Smid van Thexton Armstrong. Lees vooral verder dan weet u waar Thexton Armstrong. Maar eerst een aantal vragen en antwoorden: wie zijn de ondernemers achter Thexton Armstrong en waarom doen zij zaken met Van Asselt?

Wie zijn jullie?
Wij zijn Michiel van de Watering, Wim Kerseboom en Alexander Smid, drie gedreven persoonlijke bedrijfsadviseurs, die ondernemers ondersteunen bij het realiseren van hun persoonlijke en zakelijke doelen. Wij maken hierbij gebruik van de Thexton Armstrong aanpak en zijn werkzaam in de regio Utrechtse Heuvelrug en Vallei & Rijn.

Waarom zijn jullie persoonlijk bedrijfsadviseur geworden?
Het is onze ambitie om ondernemers werkelijk verder te helpen en echt impact te maken op hun persoonlijke leven. Waarom is iemand ondernemer geworden en in hoeverre wordt dat ‘waarom’ vandaag de dag waargemaakt? In het ‘corporate’ zakenleven vinden we het heel gewoon dat managers en directeuren gebruik maken van adviseurs. In het MKB zien we dat dit anders ligt en er op z’n minst enige reserve is om een adviseur in te schakelen.

Wat doen jullie met je onderneming?
We werken langdurig met ondernemers samen om een toename in de winst en groei van het bedrijf te realiseren. Hierbij hebben we oog voor de juiste balans tussen financiële impact op korte termijn en structurele verbetering in de bedrijfsvoering op de lange termijn. Als eerste stap bepalen we gezamenlijk met de ondernemer, middels de Winstlekkage analyse, waar in het bedrijf de winst weglekt en wat de impact daarvan is. Voor de ene ondernemer van belang wanneer het (inderdaad) niet zo goed gaat en voor de andere om deze winstlekkages uit te sluiten bij het realiseren van de groeiplannen. Samen met de ondernemer en zijn / haar team werken we een plan uit hoe de lange termijndoelstellingen worden bereikt en zorgen we ervoor dat het plan wordt waargemaakt.

Hoe zijn jullie bij van Asselt terecht gekomen?
Michiel van de Watering is in de afgelopen 4 jaar geregeld in contact gekomen met adviseurs van van Asselt en SZamen. We komen bij onze opdrachten soms situaties tegen waarbij de administratie niet op orde is, deskundig advies nodig is en snel moet worden gehandeld. In de afgelopen jaren hebben we verschillende keren met elkaar opgetrokken, met goede resultaten.

Waarom doen jullie zaken met van Asselt?
In de afgelopen jaren hebben we ervaren dat bij Van Asselt deskundige medewerkers werken die een goed en helder advies geven. Net als wijzelf vinden de adviseurs van Van Asselt het zeer belangrijk dat ondernemers begrijpen wat er in de financiële rapportages staat, zodat ze daar naar kunnen handelen. Daarnaast is het voor ons belangrijk, dat in die situaties waar het nodig is, we snel kunnen schakelen en op korte termijn de administratie van onze klanten op orde laten brengen. Samen ondersteunen we de ondernemers dan met een helder en eenduidig advies.
En daarnaast zijn ze ook nog eens plezierig in de omgang.

************************************************************************************************************

In onze nieuwsbrief van mei jl. stelde ze zich al voor: Nazile Kisacik van Kisamova. Lees vooral verder dan weet u wat u bij Kisamova aantreft. Plus een aantal vragen en antwoorden: wie is de ondernemer achter Kisamova en waarom doet zij zaken met Van Asselt?

Wie ben je?
Ik ben Nazile Kisacik en ben 34 jaar. Ik woon in Arnhem, samen met mijn vriend en onze meiden van 7 en 8 jaar.

Waarom ben je ondernemer geworden?
Vier jaar geleden ben ik ‘Kisamova’ begonnen samen met mijn beste vriend Jeffrey Winkel. Wij hebben tijdens een lunch out of blue een naam bedacht. Wij zijn Kisamova begonnen zonder er bij stil te staan dat het een serieus bedrijf zou worden, waar ik nu van leef. We startten midden in de crisis, om ons heen vielen veel bedrijven om. Ondernemen zat ons beide in het bloed. Jeffrey komt uit een echte ondernemersfamilie en ik ben al vanaf mijn veertiende druk met bedrijfje spelen.

Wat doen je met je onderneming?
Ik heb een winkel en een webwinkel: “van basic tot musthave” met kleding, accessoires en lifestyle-artikelen.

Hoe zijn jullie bij Van Asselt terecht gekomen?
Wij zijn bij van Asselt terecht gekomen via Jeffreys vader. Hij was eigenaar van André Winkel Sloopwerken en ook (tevreden) klant bij van Asselt.

Waarom doen jullie zaken met Van Asselt?
Beide hadden wij meteen een klik met jullie kantoor. Het was voor ons niet makkelijk om in de crisistijd een kledingwinkel te starten. Hierbij vonden wij het fijn om met jullie samen te werken. Bob is mijn contactpersoon, hij is een professioneel en sympathiek persoon en straalt 100% betrouwbaarheid uit. Persoonlijk heb ik van Asselt (Bob) beter leren kennen, toen Jeffrey en ik besloten om apart verder te gaan. Jeffrey heeft zijn baan gevonden in de marketing en ik ging verder in een nieuw pand met ‘Kisamova.’ Bij de afwikkeling van de nieuwe bedrijfsvorm hebben we veel hulp gehad van Bob, nogmaals een zeer prettige samenwerking. Het geduld en het meedenken met een jong bedrijf wordt meer dan gewaardeerd door ons. Voor mij geen twijfel over de toekomst en de verdere samenwerking met van Asselt.

******************************************************************************************************

In onze nieuwsbrief stelden ze zich al voor: Ellen Mol en Peter Nagelkerke van Doors to Improvement. Lees vooral verder dan weet u waar Doors to Improvement voor staat. Maar eerst een aantal vragen en antwoorden: wie zijn de ondernemers achter Doors to Improvement en waarom doen zij zaken met Van Asselt?

Wie zijn jullie?
Wij zijn twee gedreven organisatiecoaches, die mens en organisatie willen verbinden in hun beider ambities en talenten. Doors to Improvement hebben wij vanuit die visie opgericht. En daarmee onze kracht, expertise en ervaring gebundeld en versterkt.

Waarom zijn jullie ondernemer geworden?
Zelfstandig ondernemen biedt ons de vrijheid en ruimte om door te ontwikkelen met verrijkende studies, uitdagende opdrachten en een verbrede horizon. De steeds veranderende omgevingsfactoren vragen daarbij de nodigde flexibiliteit en creativiteit. Dit maakt ondernemen voor ons zo interessant en die opgedane kennis en ervaring delen we graag met anderen.

Wat doen jullie met je onderneming?
Organisaties adviseren over verbetering en/of verandering van bedrijfsstrategie, bedrijfsvoering en operationele processen. Leiderschapsontwikkeling, teamtraining (al dan niet zelfsturend) en coaching on the job nemen daarbij vanzelfsprekend ook een belangrijke plaats in om het veranderproces duurzaam te borgen. Wij bekrachtigen en (bege)leiden projecten met enthousiasme met als effect, dat onze opdrachtgevers zich sterk gaan maken voor een continue groei van mens en organisatie.

Hoe zijn jullie bij Van Asselt terecht gekomen?
Voor een opdrachtgever in de zorgsector hebben wij Van Asselt geselecteerd als accountantskantoor vanwege haar professionaliteit, gedegen kennis, hoge mate van betrokkenheid en prettige omgang. Aspecten, die voor ons van groot belang zijn bij de keuze voor een duurzame samenwerking en die onze verwachtingen ruim hebben overtroffen.

Waarom doen jullie zaken met Van Asselt?
We ervaren veel synergie, omdat zowel Van Asselt als wij topkwaliteit hoog in het vaandel hebben staan.

Nieuwsgierig geworden? Neem contact met ons op!

******************************************************************************************************

In onze nieuwsbrief van januari jl. stelde hij zich al voor: Hans Lodder van Results2Match. Lees vooral verder, dan weet u weer waar Results2Match voor staat. Maar eerst in een aantal vragen en antwoorden: wie zijn de ondernemers achter Results2Match en waarom doen zij zaken met Van Asselt?

Wie zijn jullie?
Wij zijn ondernemers, die bedrijven uit midden- en kleinbedrijf hebben laten groeien, winstgevend gemaakt, en daar zelf leiding aan hebben gegeven. Onze brede en diepe ervaring stellen we uit liefde voor het vak graag ter beschikking aan anderen die wel even een duwtje kunnen gebruiken.
Waarom ben je ondernemer geworden?
Na tropenjaren is het goed om eens vanuit een andere rol met zaken om te gaan: we waren al ondernemers, en we zijn ondernemers gebleven. Nu wel vanuit een meer afstandelijke benadering
Wat doe je met je onderneming?
Een tijdje intensief samen “meerijden” met een ondernemer die zich geconfronteerd ziet met een onoverzichtelijk probleem. Dat gezamenlijk oplossen en weer afstand nemen.
Hoe ben je bij Van Asselt terecht gekomen?
Onze financiële situatie was complex. Wij zochten een partij die ons advies kon geven en bijstaan bij de ontvlechting daarvan, naast naast de administratieve en belastingtechnische zaken.
Waarom doe je zaken met Van Asselt?
In onze zoektocht naar een financiële partner hadden we de lat hoog gelegd. Van Asselt heeft ons zeer goed geholpen.

Nieuwsgierig naar wat het voor jou kan betekenen? Bel of mail ons.”